Ahad, 10 Mei 2020

Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bersambung sehingga 9 Jun 2020.-YAB Perdana Menteri-

 ðŸŽµSayuuu...hati ini makin sayuu..rindu terkenangkan desa permai..wajah ayah bonda bermain di mata mengajakku pulang ke desa..🎵 

                                          Buletin TV3

Maka bergelinanganlah air mata rata-rata rakyat Malaysia setelah pengumuman PM pada pukul 2 petang sebentar tadi.Walaupun sudah dapat diramal PKPB akan bersambung namun secebis harapan agar dapat pulang ke kampung ada tersisa.Namun sisa itu kini berterbangan di udara bersama Covid19 setelah sahih berita yang diterima.

PM menyatakan agar kita bersabar sementara menunggu keadaan reda.Kelak pulih kita boleh pulang ke kampung.Aku redha.Beraya di perantauan buat pertama kali seumur hidup.Perantauan di antara negeri pula itu.Covid19 ini bukan mainan.Memutuskan jarak sosial sekaligus memutuskan nyawa jika tidak ditangani dengan baik.

                                        Google image

Jom #JagaJarak.Tidak mengapa berkorban raya tahun 1441H aka 2020 demi menyelamatkan nyawa kebanyakan.Semoga ada sinar di hari raya Aidiladha.Namun raya Aidilfitri takkan dilupakan.Bersederhana dalam menyambutnya untuk merealisasikan taqwa bahawa kita telah berjaya menghadapi rintangan sebulan dalam berpuasa.

"Mak ayah,selamat berhari raya dalam dua minggu lagi tanpa kehadiran anakmu di sisi untuk tahun ini saja.InsyaAllah,sebaik habis PKPB kita akan bertemu semula."

Jangan sedih kawan-kawan.

Allah maha mengetahui.Ada hikmah di setiap ujian yang diberikan.Semoga kita kekal kuat dan tabah menghadapi ujian ini bersama-sama.Selamat bertugas buat frontliners! Kami bersama anda! Ayuh,putuskan rantaian Covid19! Semoga kita beroleh kemanisan di akhir perjuangan.

4 ulasan: